Tre senaste dagarna

I lördags tränade jag för en av mina tre tränare. Ett dressyrpass. Öppnor och slutor på volten, i skritt o trav o galopp. I trav även förvänd sluta som sedan blev förvänd galopp och så. Malin tyckte att jag och tränaren va jobbiga! och skenade iväg lite nån gång, men jobbade annars på bra. Kändes dock lite för mycket hängande i armarna på mig :/ Men blev bättre mot slutet~

Så igår söndag blev det ett inte så lika avancerat pass utan det blev en drös med skänkelvikningar i både skritt och trav, på lite olika sätt. Malin blev mjuk, fin och trevlig : )

Idag red jag i mörkret, den lampa som ännu fungerar (efter strömmavbrottet) lyser endast upp halva ridbanan, men lika bra går det att rida ändå ;D Idag riktade jag in mig på öppnor i skritt och trav. Ännu en dag med lätt arbete. Har varit så mycket svårt arbete på sista tiden med slutor i alla gångarter och sådant, skönt för Malin att slippa det nu tänkte jag ;D Trevlig idag med! : )

Red föressten både idag och igår utan stigbyglar - det är så himla skönt! :D och stadigt sitter man ändå.

När vi skrittade av, jag och Malin idag så... :( fick lilla Malin en stöt genom mulen :/ Blev skrämd och skenade iväg i full fart! Satt med fullt långa tyglar...men hann fånga upp dom och fick ner henne till skritt efter ett halvt varv på ridbanan. Stackars liten :3 men så kan det gå om Maria vänder över ridbanan och ska till vänster...varav Malin vid staketet helt plötsligtvänder huvudet åt höger och vill gå dit (vilket blev lite rakt fram istället) och av någon anledning så sträckte hon ut halsen och ville nosa på staketet på andra sidan liksom ... -.-' jaja - så kan det gå! ;D
Skön känsla btw att jag ändå satt helt fast i sadeln utan stigbyglar och på en tvärvändning med långa tyglar och totalt oförberedd x'D Men så blir det väl efter att man blir van av att hästen skenar liksom... ; ) Hann tänka nån sekund att neeej nu ramlar ja av T_T men så vart inte fallet ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0