gaah.

gaah är ordet.
malin är ponnyn.
dragkamp ogillas.

Idag vare en jagvilllämnatillbakamalinpådirekten-dag >.>
skritten super : ) traven helt okej : )
galoppen...mjo helt okej. Höll mig ju på volten o gjorde som vanligt...halvt varv upp till ett helt i galopp max, annars hinner hon ladda på..
sen vare travarbeta igen...och då bara springig och överallt. Red igenom LC:1 (tävling på lördag) - satt väl okej...sista uppridningen bara som hon ville dra iväg.
Sen sket sig allt.
fick göra om uppridningen till LB:1 + halt, tre gånger innan det gick att göra halt ( = hon bara sprang ). Vända över ridbanan funkade, serpentinerna...en båge ja visst. Sen ville hon sticka ( man känner direkt när hon laddar på ). Gjorde om bågen två gånger innan jag fortsatte..vände snett igenom (utan att öka på, red bara lätt då) - o sen sket sig allt verkligen. När ja satte mig ner efter snett igenom..lugn och fin " aah, det kanske löste sig nu ^^ " och så skulle ja göra en till serpentinbåge...kom inte så långt innan hon stack. :(
Sen stack hon...sen stack hon...sen stack hon i galopp..sen stack hon i galopp...sen stack hon i galopp...sen stack hon. ( mer ingående ? mamms som kom förbi: va gör ni ? - det går för fan inte att stoppa henne! ropade jag i förbifarten >X )
Ville bara sitta av och gå in i stallet direkt! men det funkar inte så, man måste rätta till först.
Så det va bara att gå in på 6m volter (lämplig storlek tydligen för dagen...tillräckligt liten så att hon kunde trava utan att det blev för snävt) och varierade höger/vänster - som en åttvolt alltså (= 8 ) höll på så ett bra tag innan hon lugnade ner sig ... åttvolt...volt..volt...åttvolt...o så :3 och då är det akademisk ridning i dom volterna (för att på det viset lugna ner henne, skulle aldrig funka att rida -bara rida engelskt- o lugna ner henne, funkar inte alls).
Sen när hon va lugn igen...red ja lätt som vanlig avtravning och sen skrittade av - äntligen. :/ men sen så...va ja mysig med henne i stallet o hon tillbaka...fattar inte vad som händer när man rider ... hur lugn som helst från marken ... och så sitter man upp. Men märklit nog så är det skönt att skritta nu för tiden (förr kunde hon inte skritta - bara takta - nu använder ja skritt för att lugna ner :'] vilken förvandling).
Bla bla bla - hej text! men va tvungen o skriva av mig ... då det är sån här hon är - långt ifrån dans på rosor.
Ibland vill jag också ha en sån där snäll häst som bara är jobbig ... men inte Jobbig ... suck
men jag älskar Malin ändå - verkligen ! beyond special ...

Kommentarer
Postat av: victoria

Men det kan ju inte gå bra varje dag!

Ni har ju utvecklas så mycket tillsammans och motgångar möter man alltid. Och jag vet hur arg och besviken man är på sig själv när det gått dåligt, jag typ skämms över mig själv. Så glöm idag och tänk på ridpasset imorgon istället :D

2010-07-29 @ 00:13:56
URL: http://trumvirvel.blogg.se/
Postat av: Maria, Mujitsu@BDB

Nej..andra dagar springer hon bara iväg utan att skena ; )

Hon är aldrig lätt, igår blev det dock helt utom kontroll då hon skenade runt fyrkanten till och med.

Jag glömmer aldrig, utan tar vara på det bra istället och kämpar vidare - finns ju inget annat att göra : )

Tack för dom uppmundrande orden :']

2010-07-29 @ 22:15:29
URL: http://goldenchange.blogg.se/horse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0